Korte stop Dubai, lange nacht Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Korte stop Dubai, lange nacht Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Korte stop Dubai, lange nacht Sydney

Door: Tirsa

23 Januari 2014 | Australië, Sydney

Op dit moment is het kwart voor vier in Australië, en we zitten -inmiddels al een stuk minder levenslustig dan bij ons vertrek - op het vliegveld in Sydney. Al een tijdje. Een heel lang tijdje.
Dit is het tegenovergestelde van wat we eerder deze reis hadden. Dubai was overweldigend in alle rijkdom die het uitstraalde. Nu wil ik niet zeggen dat Sydney heel erg slecht is, maar er ontbreekt hier en daar wel iets. Ook waren we in Dubai nauwelijks twee uur, en je zou twee dagen nodig hebben om alleen maar het vliegveld te bekijken. We zijn nu al veel te lang n Sydney.
Oké, we zitten de geplande tijd hier. We wisten dat we hier een overstap van negen uur zouden hebben. We hadden alleen niet gedacht dat het zo zou gaan.
We werden achtervolgd door een man die beter had kunnen studeren voor schapendrijver, en uiteindelijk wist hij ons duidelijk te maken dat het vliegveld eigenlijk tot drie uur in de nacht dicht is en dat ze wilden schoonmaken. We werden naar een uithoekje gestuurd waar al een par mensen uitgeteld op een paar stoelen hingen. Bij gebrek aan slaapplaatsen kropen ze tegen de muur aan op de grond - en presteerden het ook nog om in slaap te vallen en hard te snurken.
De luiken gingen dicht en we konden niet meer naar het toilet, maar dat was nog niet het ergste. Onder schoonmaakwerkzaamheden vallen ook alarmoefeningen en het schilderen van muren.
Lekker slapen zat er dus niet bij.

Nu zijn we aan het wachten tot het personeel arriveert, en dan kunnen we het laatste gedeelte van onze reis in gaan. Nog maar een paar uurtjes vliegen en dan zijn we in Nieuw Zeeland!