Wonderschoon - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Wonderschoon - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Wonderschoon

Door: Tirsa

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Alweer de tweede dag in Nieuw Zeeland. We zijn er eindelijk!
Na op het vliegveld geland te zijn in Auckland, gisteren, hebben we uitleg gehad over de camper (de mega-grote, luxe camper) en zijn we op pad gegaan. Niet ver, maar gewoon een kleine, simpele camping opgezocht en daar geïnstalleerd.
Vandaag was het de tweede dag in dit wonderschone land, en het is geweldig. Na een aantal dingen geregeld te hebben in Auckland, waaronder een GPS, zijn we echt op pad gegaan aan de linkse kant van de weg.
De weg bracht ons door dichte wouden van varens, palmen en ander sub-tropische bomen naar de zee. De geweldig blauwe zee.

We hebben als eerste een strand bezocht in de buurt van Hahei, met rotsen die tot in de zee kwamen en warm, wit zand. Het staat bekend om de Cathedral Cove, een grote grot uitgesleten door de zee. Het is ook een filmlocatie van Narnia, en als je er was, begreep je waarom. Op foto's kun je niet beseffen hoe mooi en groot het in het echt is.
Vanuit Hahei is het een klein stukje rijden naar Hot Water Beach, waar we nu de nacht gaan doorbrengen. Deze plek is wel heel bijzonder. Onder het strand liggen hete waterbronnen, en als jein het zand graaft, komt het water naar boven. Het resultaat is een hele kolonie mensen die met scheppen het strand veranderen in een kuuroord. Morgenochtend zullen wij dat waarschijnlijk zelf ook nog wel doen. Het moet alleen wel eb zijn, anders heb je alleen maar koud oceaanwater in je badje.
Voor nu zijn we allemaal moe van de nieuwe indrukken.

• 25 Januari 2014 - 20:14

Nienke:

Heeii Tirs + ouders,

Wat klinkt het gaaf allemaal!
    Het lijkt me allemaal heel mooi ben heel benieuwd naar al jullie verhalen!

Liefs, Nienke

• 26 Januari 2014 - 15:18

Astrid:

Hi Tirsa,

Wat leuk om te lezen hoe het jullie tot nu toe vergaat. Ik heb erg gelachen om jullie ervaring op de luchthaven met het "vriendelijke" personeel. Heb je nog een soort van kunnen slapen of heb je gewoon een nacht (of was het dag??) doorgehaald. Hoe dan ook, nu zijn jullie dan op weg en het klinkt als een sprookje! En dit is nog maar de start! Blijf genieten en tot de volgende blog!!

Knuffel, Astrid

• 05 Februari 2014 - 08:55

Dirk:

hoi alle maal ik lees jullie geweldige verhalen en ben benieuwd naar de foto,s groet dirk