Wellington - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Ina Oskam

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Zo´n bijzondere kampeerplaats hebben we nog nooit gehad! Afgelopen nacht stonden we op een camperplaats tegen het centrum van Wellington. Het voetgangersverkeerslicht van een grote straat zo´n meter van ons `slaapkamer` raam. De rijstroken voor al het andere verkeer 2 meter verder. We stonden daar omdat het maar 200 meter van de terminal voor de ferry was. Vanmorgen dus piece of cake om daar om kwart voor zeven in de rij aan te sluiten. In Wellington het Te Papa museum en de Botanische tuin bezocht.
De overtocht naar het Zuidereiland was vanmorgen schitterend. Het weer bewolkt maar helder en niet te veel wind. En ja hoor... we hebben dolfijnen gespot. Zomaar naast de veerboot !

Nu zijn we in het Noordwesten van het Zuidereiland. In een plaats waarvan we niet weten hoe we het uit moeten spreken: Kaiteriteri ! Maar het is hier geweldig. Vlak bij de blauwe Tasmanzee, met een goudgeel strand. Morgen het Nationaal Parc Abel Tasman in. Eerst met een watertaxi ons laten afzetten in een baai en dan teruglopen.
Maar genoeg voor nu. Als ik dit schrijf is het in Nederland half 11 in de ochtend, maar hier is het half 11 in de avond. Tijd om de tandjes te poetsen en ons bed in te kruipen.
Voor wie dit leest: Veel liefs van ons 3-en