Marvelous! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Marvelous! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Marvelous!

Door: Tirsa

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

Hee iedereen,
weer een update van ons. We bevinden ons op het moment in Westport, aan de westkust van het Zuidereiland. Vandaag hebben we een echte reisdag gehad, waarin we prachtige dingen hebben gezien. Maar eerst zal ik het even over gisteren hebben.

Gisterenochtend was het veel te vroeg om op te staan (kwart over 4) maar ik wilde altijd al eens de sterren zien aan de andere kant van de wereld. Ze zien er hetzelfde uit als aan jullie kant.
In ieder geval, het was vroeg, en ik was nog verschrikkelijk moe, en volgens mij pap en mam ook nog wel een beetje. We zijn naar het gebouw van Dolphin Encounter gelopen, en tegen die tijd waren we al wat wakkerder. Na een korte intro moesten we onszelf in echte duikpakken hijsen die ervoor zorgen dat je je voelt als elastiek. Wanneer je voorover boog, werd je automatisch weer rechtop getrokken. We gingen met een busje naar de haven, werden in het donker op de boot geladen en gingen op pad over een grote, best wel wilde zee.
Na een prachtige zonsopkomst over het water te zien, werden al gauw de eerste Dusky Dolphins gespot, en moesten we onze duikbril en snorkel opzetten. De toeter ging - en hup! - met z'n allen het water in.
Het was echt super-geweldig. De dolfijnen zijn wild, maar kwamen toch heel erg dichtbij. Ze cirkelden om je heen en deden allerlei acrobatische sprongen in de lucht. Echt geweldig.
In totaal zijn we vier keer het water in gedoken om te snorkelen met de dolfijnen, en toen was er nog tijd om foto's te maken. Daar heb ik niet zo heel erg veel van meegemaakt, want ik werd verschrikkelijk zeeziek en heb achterop de boot gezeten om een beetje zielig te zijn.

Daarom zag ik er ook wel een beetje tegenop om die middag nog een keer de boot op te moeten. Dit keer eentje van Whale Watching.
Het was meer walvissenjacht. Hij werd opgestuurd met apparatuur, maar het was wel supergaaf toen we hem uiteindelijk vonden. Er lag een enorme potvis op het wateroppervlak dreef. Zoals ze negen van de tien keer doen, tilde hij zijn staart hoog boven het water toen hij weer naar beneden dook, en we hebben fantastische foto's kunnen maken.

Vandaag ben ik uit bed gezongen voor mijn verjaardag (joepie). Daarna hebben we rustig ontbeten, zijn we in de camper gestapt en na een paar boodschapjes naar Westport gereden. Het was lang, maar het weer was bijzonder goed om te rijden en we zijn veilig van het uiterste Oosten naar het uiterste Westen gereden.
Vanavond hebben we genoten van een prachtige zonsondergang op Cape Foulwind, met uitzicht over zee en daarvoor een hele zeeleeuwenkolonie.

Het is hier echt geweldig, maar dat begrepen jullie misschien wel uit het bovenstaande verhaal.
Later hopelijk weer meer.

Liefs Tirsa

• 05 Februari 2014 - 12:15

Heleen Sijtsma:

Lieve Tirsa en Arie en Ina,

Wat maken jullie veel mee en hebben jullie een prachtige tijd daar!! Tirsa van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag nou een leuker feestje kun je niet wensen.

Groetjes Heleen Sijtsma

• 05 Februari 2014 - 13:15

Elbert En Annemarie:

Hoi Tirsa,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes van ons.