Super South - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Super South - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Super South

Door: Tirsa

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Onze fantastische reis in Nieuw Zeeland begint aan een eind te komen. We zitten in de heerlijke zomer, en het gaat vies tegenvallen wanneer we weer bij jullie in de winter komen. Voor nu hoeven we daar nog niet teveel over na te denken. Eerst nog een paar dagen hier, en dan gaan we nog een paar dagen naar Thailand.

De mooiste rit

Vanaf Westport zijn we naar beneden gereden via de Westkust. De weg was geweldig, met mooi uitzicht op zee en wonderlijk groene begroeiing voor een plek waar het niet zo vak regent. Het leek wel een tropisch paradijs waar we doorheen reden. Soort Burger's Bush, alleen dan veel mooier.
De volgende plek waar we aankwamen was Franz Josef, in de Southern Alpes. We hebben in de avond gekeken bij de gletsjer die daar tot diep in het dal ligt, en daarna een korte wandeling gemaakt. Die deden we in het donker, want we gingen voor de glowworms. Dit zijn kleine beestjes die ligt geven in het donker. Het waren net hele kleine let lichtjes.

Op weg naar Queenstown

De volgende dag, nu eergisteren, hadden we weer een mooie reis voor de boeg. We zijn van Franz Josef naar Queenstown gereden. De eerste stop was al snel, bij Lake Matheson. Daar hadden we een geweldig uitzicht op Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. De wind was bijna helemaal weg, wat het meer veranderde in een grote spiegel (mirror lake). Dat leverde weer mooie plaatjes op.
Na een tocht door de bergen kwamen we aan op de overvolle camping in Queenstown. 's Avonds zijn we de stad in gegaan, en verder hebben we niet zoveel gedaan die dag.

Rondvaart bij Milford Sound

Gisteren zijn we vertrokken naar het meest zuidelijke punt van onze reis, Te Anau, en vervolgens ook weer verder naar het Noorden, naar Milford Sound. Het fiordland is indrukwekkend mooi. De bergen zijn niet heel hoog, maar je hebt het gevoel dat je door de hoge Alpen rijdt. Overal liggen gletsjers en komen watervallen naar beneden.
In de middag hebben een rondvaart gedaan over de Sound, die zeer de moeite waard was.

Jungle wandeling

Vandaag zijn we weer teruggereden naar Te Anau. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt naar Lake Marian. Die leidde via een steil pad door de jungle, en het was een zware klim. Eenmaal boven werden we beloond met een kraakhelder meer tussen de sneeuwtoppen. Verder hebben we vandaag in de zon gelegen op een hele luxe camping.