Pech onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Door: Ina

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En ja hoor, daar was t'ie dan; de eerste lekke band. Met 6 wielen is de kans natuurlijk ook net iets groter dan met maar 4 wielen. Gelukkig reden we net een camping op toen we er achter kwamen. Gelijk maar de road-assistence gebeld en binnen een uur was er een monteur die het reservewiel er onder kwam leggen. De volgende dag in een stadje verderop de kapotte band laten maken en we konden weer door. De afglopen.dagen is het weer wat minder geworden. De temperatuur is goed, maar het is bewolkt met regelmatig wat regen. Donderdag een prachtige tocht gemaakt over het vulkanisch schiereiland Banks Peninsula, prachtige baaien, smalle steile weggetjes en geweldige uitzichten. Nu zijn we net boven Chrischurch. Op een wat sneue camping vlak bij zee. De omgeving doet triest aan. Overal bouwsteigers en nog altijd veel wegwerkzaamheden. We gaan proberen alles weer in de koffers te krijgen. Ik vind het een uitdaging; tijdens de 3 weken leven in de camper zijn onze bezittingen toch wel wat uitgebreid. Misschien kunnen we de volgende bewoner van deze rijdende hotelkamer blij maken met een flesje afwasmiddel, een afwasteiltje, een doosje suikerklontjes, een rol vuilniszakken enz. Na deze dag Christchurch slapen we in een hotel en stappen we morgenochtend half 7 in het vliegtuig naar Sydney-Bangkok.