Het uiterste van het uiterste - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Het uiterste van het uiterste - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Het uiterste van het uiterste

Door: Tirsa

16 Februari 2014 | Thailand, Pattaya

We hebben het hele rustige, schone Nieuw Zeeland omgewisseld voor het afgrijselijk drukke en schreeuwerige Thailand. Ik wilde gisteravond meteen weer naar huis.
We zijn in Bangkok opgehaald door Nella, die hier ook een beetje onze gids is. Het was iets minder dan twee uur rijden naar Pattaya.

We hebben een kamertje (klein, kaal en met maar twee bedden) in de buurt van een enorme weg. Daar rijden auto's, bussen, vrachtwagens en vooral heel veel scootertjes met honderden tegelijk. Een echte verschrikking na een land als Nieuw Zeeland, waar je soms uren reed zonder iemand tegen te komen.

Vandaag vind ik het al wel weer wat leuker hier. Papa en mama zij hier al een keer geweest, dus die wisten wat ze moesten verwachten. Ik dus niet.
Vanochtend zijn we met Nella en Hero naar de kerk gegaan. Dat werd gehouden in een luxe hotel op de vijftiende verdieping met uitzicht over zee. Dat was op zich al bijzonder, maar de dienst zelf was nog veel specialer.
Daarna zijn we wat gaan eten, en vanmiddag met z'n vijven naar het strand geweest. Vanavond zijn we ook weer uit eten gegaan.

Uit eten gaan is hier heel goedkoop. Eigenlijk is alles hier wel heel goedkoop. Vanavond hebben we een complete maaltijd gehad voor ongeveer 5 euro per persoon. En dan hebben we nog best luxe gegeten.

Straks nestelen we onszelf weer met ons drieën in de twee bedden (we liggen overdwars met de bedden tegen elkaar) om te slapen. De airco staat altijd aan op de kamer, want het is hier drukkend heet (zo'n 30 graden). En dan weer klaar voor een nieuwe dag.

• 16 Februari 2014 - 14:15

Nienke:

Heeii
    Wat goed om weer wat van jullie te horen en dit keer uit Thailand!
    Wat een overgang moet dat zijn!
    Fijn dat het vandaag al wel weer wat gewend was.
    Een hele goede tijd nog!
    Veel liefs, Nienke