Op weg naar de oostkust - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Op weg naar de oostkust - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Op weg naar de oostkust

Door: Arie Oskam

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

We hebben gisteren een geweldig mooie tocht gewandeld in het Abel Tasman National Park. Eerst met een snelle boot over zee weggebracht naar een mooi strand en van daaruit gewandeld naar een ophaalplaats elders op een strand. Geweldige uitzichten over de stranden en alsof je in de jungle loopt. Op de rosten zonnende zeeleeuwen gespot en bijzondere vogels gehoord en gezien. In de avond zijn we op weg gegaan naar de oostkust richting Kaikoura. Bij St Arnaud een camping gezocht en geslapen in het bos. Het was wel noodzaak om de deur dicht te houden want er zaten een miljard steekvliegen. We zijn dus niet ongeschonden weggekomen. Vandaag doorgereden naar Kaikoura. De laatste 70 kilometer langs de Pacific Ocean gereden. Op twee plaatsen zijn we gestopt om zeeleeuwen te fotograveren op een meter afstand. Wel bijzonder hoor. We gaan morgenochtend vroeg (5 uur) op pad om met dolfijnen te gaan zwemmen in de Pacific. Daarna gaan we in de middag de boot op om walvissen te spotten. Onwerkelijk allemaal maar wel heel leuk (en duur). Dit was het weer tot nu. Wil je reageren? Doe het gerust. Arie

• 05 Februari 2014 - 08:28

Annasjouk:

Ha mensen, wat klinkt dat goed!! Echt geweldig land. Als je alles op een rijtje leest klinkt het als een geweldig avontuur en indrukwekkende natuur. Doe de dolfijne. En walvissen de groeten :-). Ik hoor niets over links rijden... Valt best mee waarschijnlijk, ha ha. Ik wens jullie nog heel veel mooie dingen toe, we blijven jullie blogs volgen! Lieve groet