Hoogstepunt - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu Hoogstepunt - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van FamilieOskam - WaarBenJij.nu

Hoogstepunt

Door: Tirsa

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fairlie

Hoi allemaal
Weer een wat recentere update. We willen nu zo vaak mogelijk wifi, want natuurlijk willen we op de hoogte zijn van alle Olympische successen!

Gisteren zijn we van Te Anau naar Glentanner gereden, wat vlak bij Mount Cook ligt. Onderweg zijn we gekomen langs de plaats waar de commerciële kick van bungee jumpen is uitgevonden. Daar moesten we natuurlijk even kijken. Verder leidde de rit ons over de lange, gele vlakten van Otago. Het was er heet en onbewoond en aan het einde ook wel een beetje saai. Een verademing dus dat we aan het einde van de dag tegen het hooggebergte zaten.

Vandaag zijn we naar Cook Village gereden. Mount Cook, of de Aoraki in het Maori, is indrukwekkend om te zien en steekt hoog over de andere bergen uit. We hebben schitterende wandelingen gemaakt met uitzicht op de ruige gletsjers van Mount Sefton.
Hoe vaak maak je het mee dat je rustig op een bankje in de bergen zit, en aan de overkant van de vallei een stuk van een gletsjer breekt? Nou, bij ons zo'n vijf keer in het uurtje dat we daar hebben gezeten. Eén daarvan kon wel echt betiteld worden als een heuse lawine.
Aan het einde van de middag zijn we verder gereden langs de blauwe meren Lake Pukaki en Lake Tekapo, en nu zijn we aangekomen in het kleine plaatsje Fairlie, dat toch al erg dicht bij onze eindbestemming Christchurch in de buurt komt.
Het aftellen gaat al wel zo'n beetje beginnen!

• 12 Februari 2014 - 10:47

Astrid: